Lite mysiga texter från en programledare i barnkanalen… (2007-10-02)

Idag premiärvisade Aftonbladets hemsida musikvideon till sången ”Vi laddar!” med rap-gruppen Advance Patrol. I den aktuella videon där sverigedemokraternas väljare jämställs med nazister och ku klux klan uppmanas sverigedemokrater att ”börja springa” och gruppens medlemmar poserar med ett bälte liknande det som islamistiska självmordsbombare brukar bära samt gatstenar som man uppmanar invånarna i den mångkulturella stadsdelen Krocksbäck att kasta mot vad man kallar en ”nassefest”.

Gruppens frontfigur, Gonza blatteskånska, talar ofta och mycket om den fruktansvärda diskriminering som han och andra invandrare ständigt utsätts för av majoritetssamhället.

Den av etablissemanget svårt diskriminerade Gonza arbetar för närvarande som programledare för barn- och ungdomsprogrammet ”Bobster” som sänds i barnkanalen och SVT kanal 1. År 2006 anlitades han av valmyndigheten och Malmö stad till demokratiprojektet ”Höj din röst”. Samma år uppträdde även Advance patrol på en fest som arrangerades av miljöpartiet i Malmö, vilket partiets valsamordnare Anders Wallner kommenterade med orden:

”Det är otroligt roligt att Advance Patrol, Carlos och Anna från Gringo och Alice Bah Kuhnke hade möjlighet att vara på plats för att fira valrörelsen med oss.”

Bandet har också uppträtt för den dåvarande folkhälsoministern, Morgan Johansson (s), och Malmös kommunalråd, Birgitta Nilsson (s) under ”antivåldsdagarna” som anordnades av Malmö högskola.

För att fler skall få lära känna denna barnprogramsledare och demokratiförkämpe presenterar jag nedan några utdrag ur Advance Patrols tidigare låttexter. Visst blir man alldeles varm och fluffig av att höra denne förebild och mysfarbror förespråka: våld mot den nu mördade f.d utrikesministern Anna Lind, legalisering av narkotika, reclaim the streets-demonstrationer och staten Israels utplåning?

Och visst är det gulligt när han uppmanar polisen och i stort sett alla andra att suga hans kuk, försvarar al-Qaidas terrorattentat mot world trade center, hyllar den marxistleninistiske massmördaren Che Guevara, berättar om hur han med våld brukade sätta svenska ungdomar på plats, om hur han har knarkat sönder sin hjärna och blir sexuellt upphetsad av att titta på gamla tanter samt uttrycker sin solthet över sitt ”fetta” latinska blod?

P.S Missa inte de lika kritiska artiklarna om Advance Patrol i Revolutionär kommunistisk ungdoms tidning ”Rebell”: http://www.rebell.se/article.php?id=271 och Sydsvenska Dagbladet: http://sydsvenskan.se/nojen/article138750.ece

Utdrag ur AP:s låttexter:

Åsiktsfrihet

Så jag zular upp en fedeholk och rabblar ut mina skrifter Får spel på det moderna samhällets morala plikter Om hur jag ska leva mitt liv enligt någon annans åsikter Jag skiter i vad ni tycker, jag har mina sjuttio centiliter Vi rockar shows för heads som vill höra ”Farbror Blå”-repliken Jag giter shi göra lumpen – vill inte lära mig o döda Jag e peace, love and harmony med båda ögonen röda Detta e bara några åsikter som jag delar med mitt folk Innan jag går vill jag bara säga en sak; LEGALISERA HOLK!

Vi drar till Palestina, Ariel Sharon jag svär han borde försvinna Så som de ockuperade borde hela fucking Israel brinna (jävla fascist) USA tror de e världspolis, i World Trade fick de sitt pris De e de största terroristerna, det finns massor av bevis (massor) Anna Lind, vänder kappan efter vind – hon e inte blind Om jag ser henne e det inte en puss hon kommer få på sin kind (smack)

Alla smygrassarna som räknar de små knattande blattarna Snackar om svarta skallar – e det konstigt att man blir förbannad? Biktar sig för dolda kameror o svenska folket Flera klockrena skäl till kravaller på torgen

Farbror Blå

Lyssna på det här skitet era jävla ignoranta (AP) kuksugare där ute

Hör på hur du skriker rasistiska repliker

Ok du gör ditt jobb styrs av högre makter Kapitalistiska pakter som skiter i mina trakter

Hästar och hundar så att vi ska vara sediga Svarar vi tillbaka e vi bovarna i media Vafan demokrati é va d kallas Reclaim the streets varför inte gatorna é ALLAS Trappar ni upp våldet blir det bara värre Ni skrämmer inte någon ska ni veta min herre

Throw amazin’ fists the list is long like Schindler’s List

So lets wave our red flags and let Che be our sarge

Välkommen till Malmö

Javisst, jag rullar ifrån Caroli city Helt pixad helt kixad kör i 190 (Eyyy du har kurder efter dig) Skiter i jag é helt fotad Kör ifrån snutar om jag krockar jag kutar

Och vi har, stora paraboler i varje balkong Och vi har, en brottslista som é ganska lång Och vi har, de närmaste ni kan kalla för strand Så vi drar på 20 minuter till Köpenhamn Ta hand om varann, öga för öga, tand för tand Gente de todo el mundo.. en man från varje land Så när du kommer håll hårt i plånboken

Dialogen

J: Så hur känner du dig djupt inne? Är du chilenare eller svensk?

Växte upp med en blattegrupp gick runt Lindängen som en trupp Blev det tjafs med några svenskar så skulle det verkligen se upp Gav aldrig visade vem jag var jag kom ifrån Tryckte svenskar till vrån Att de inte trampa på mina tån Nu får jag mikrofon förklara min åsikt helt annorlunda Har slutat blunda berättar det enkelt ingen onödig runda Uppväxt här släkten där svensk historia den jag lär Men lyssna här jag är väldigt stolt över den fetta blod som jag bär Jag svär blodbandet där och hemlandet här.

Papisnack

vi kan väl dansa gnida kön mot kön; åhhh vilket sexigt stön kom lägg dig på mig ja, bara fortsätt ner nu lovar ja att ja inte ska prata mer

och om en annan gång framöver du behöver nåt annat utöver d du får ut av din man haha, ja menar när du behöver d som ja vet du behöver allt du behöver göra e och komma fram

Jag vill ha 6

jag ser en gammal tant och jag svär att jag blir kåt ikväll ska jag ha sex annars kommer jag att dö men efter 8 timmars jobb fy fan vad man e slö

eyy yo klockan är halv 3 och jag börjar bli helt seg går på arbetsplatsen med väldigt tunga steg 1 och en halv timme kvar minuterna känns långa min kropp är helt slut arbetstimmarna för många allt jag tänker på det är att snart få komma hem men jag vet att jag inte är hemma förrän klockan 5 ikväll ska jag va vaken det är nånting jag måste lova så jag lägger mig på taket sista timmen ska jag sova (men va fan gör du här uppe) jag vaknar upp ur min sexdröm mina boxer shorts är kladdiga plus att den är öm packar ihop nu är jag glad (puh) äntligen har inte gjort så mycket sen klockan 2 egentligen sitter på bussen känner mig rätt pigg har sovit lite grann så idag får jag ett ligg kommer hem sugen som fan på kvinno kött men hon pallar inte hon har jobbat hon är helt trött

eyy yo det här är en text om hur det känns varje dag det här är en text om att jag kommer hem svag det här är en text om att jag vill ha 6 javisst jag vill ha 6 timmars arbetsdag!

Vi E dom

Jag e den som du sett på Ztv Den som skriver kärleksbreven Springer och pussar flickor på kinden Den som endast vill stoppa in den

Jag är den som ser till att klubben välter Den som talar om folk som svälter Allvarlig, inte alls farlig Kärlek och holk precis som Bob Marley

Jag e den som älskar att spela pajas Min hjärna har pajats för mycket maja

Smaka på denna

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 så vart fan ska du? 1 2 3 4 5 6 7 de finns många som vill komma men dom har inte fått stryk dom har inte fått stryk naj naj dom har inte fått stryk naj naj dom har inte fått stryk naj naj dom har inte fått stryk naj naj så sug min kuk

javisst jag svävar vackert du är trist o behöver snacket javisst sakta men säkert som en kvist knäcker jag din nacke

Betongbarn

Naj, naj, naj Naj, mitt hash är inte slut Sug min kuk om du är snut För jag måste sälja skiten för att försörja mitt livsbruk (va e de?) Eller hur, jag är inget bra exempel I början var jag en kämpe men jag fick ändå en stämpel ( fuck off ) Nu skiter jag i, bryr mig shie För polistrakasseri har blivit en del av min livsstil (jag e van, jag e van) På Chafics grav lägger vi en blomma För vi e dumma, vi e skumma Vi e ungdomar som flummar Aggressivitet i vår personlighet Problemet är att vi inte hittar vår identitet Glamorösa drömmar är seriösa Jag är uppväxt med föräldrar som är långtidsarbetslösa Så pass, vilken underklass Att jag trampar fel oavsett vilket slags kompass Jag blir så trött på att bli dåligt bemött Så jag blandar upp en fet holk För att mitt hopp har dött

Nobody som oss

känner mej som en kung spanar in en cachorrita som rör sej som en orm Juanhavana försök hålla dej lugn kan hon skaka de så där kan hon inte vara för ung

ja tänder en cigarett, jag vänder kepsen rätt ja kände direkt ja e den ende som lukar svett luskigt smutsigt fuskit buskit ruskigt snuskigt vill ha nåt duktig fuktigt börjar bli fiskig sliskig viskig ey du får en whisky om du gör en Monica Lewinsky paff hon blev helt förvånad kände sej helt hånad ja vill inte bli utlånad de e lugnt hon är redan rånad

ja gullar med brudar som e fulla medans ja rullar men de är bulla man får pulla men shi den knulla varför e de så? varför ska ni hålla på? okej då, gå då, hejdå

Snack i takt

ey, när jag va liten var jag tjock och ful blind på ena ögat och jag älskade pul gamla kläder och trasiga skor naj ingen tyckte om mig, endast min mor jag var tjuv, falsk, lögnhals ingen ville ha med mig att göra alls chilenare, araber och turkar malmöfestivalen och samlade burkar (tjäna pengar) andras killars brudar vi tafsa (ahh!) inga problem vi tyckte om att tjafsa (vadå va é det ey!) inga pengar, jag var van och smunka hade ingen brud och jag älskade att runka det var det ända som gjorde mig glad (haha)

ey, ey, nu vill alla suga på min kuk fastän den e trött och mjuk (så mkt pussy!) jag förstår ingenting va händish allt detta bara för att jag e en fucking kändis överallt så skriker dom mitt namn (Gonza! Gonza!)

under skon har jag fullt med bajs jag trampar på alla, jag e riktigt najs

Rökfritt

Vi har inte setts på nån fest förut Får spel på en brud som stinker fett med svett o kuk

Stick! Gå svalka dig nånstans, köp en drink Drick vatten, du måste vara fräsch för blatten

Nej baby snälla ställ dig brevid Här luktar det gott, här stinker det weed

Blågula färger

Jag e svensk medborgare Jag e svensk medborgare Jag e svensk medborgare (cumbia, hasta las seis de la mañana) Jag e svensk

Ey, ey lyssna när jag skrapar på ytan I Chile säger man lyfter locket på grytan (oops) Där ligger svenska köttbullar Som jag får varje gång, efter jag knullat (ja tack, mmm) Lite sylt på min potatis Ja de klart det smakar gott när man får de gratis (ha ha ha) Här e tjuven som inte har handlat Ända sen han landa på Arlanda (nä, nä, nä, nä) Inte SAS jag flög med Good Jet Nej smutsiga blattar har ju ingen budget (va troru?) Inget jobb, jag e riktigt slappig (jag tar de lugnt) Jag trivs med mitt liv, jag e en heltids papi ”Aa, det stämmer det ni säger” Jag kommer till Sverige och snor era tjejer (tjena, hejsan) De e sant, jag e otrolig Nästan så de verkar roligt

[Refräng]

[Gonza Blatteskånska] Ey, ey, ey, ey många tycker att jag e tokig (loco) Bara för jag säger att min kuk e krokig Vadå? Jag har lite självdistans De e just det som e min elegans (jaavisst) Jag e en svensk med chilensk påbrå En Svensson med rytm i sina ådror (haha) Vandrar ner för gatorna (oj) Fruktad av Sverigedemokraterna (va ere me dom) Dom vill sopa mig under mattan Konstigt nog så älskar dom Zlatan (hmm) De e sånt jävla krångel Jag sjunger ju också nationalsången Förutom att jag alltid läspar Samtidigt som jag brukar (gääääspa) De e sant, jag e otrolig Nästan så de verkar roligt

Det här inlägget postades i Äldre bloggposter från SD-Kuriren. Bokmärk permalänken.

Kommentera

